Kleiedalsfjellet & Roaldshorn

En tur med fantastisk utsikt.

En tur til Kleivdalsfjellet og Roaldshorn er den perfekte dagstur for deg som ønsker en lengre tur, men ikke en alt for krevende.

Vanskelighetsgrad

Roaldshorn

62.311665, 6.840191

Turdetaljer

Turen starter på andre siden av veien av parkeringsplassen. Her vil du se en sti som går oppover skogen. Du vil også se skilt mot Roaldshorn. Det er bare å følge stien. Den vil dele seg enkelte steder, men alle leder til samme sted, Langevatnet, hvor det er både bok og skilt.

Videre går du skrått opp til venstre og følger stien helt opp til Kleivdalsfjellet. Herfra kan du gå videre til Roaldshorn dersom du ønsker det. Du ser enkelt stien bortover, og følger denne langs ryggen hele veien. Du vil ha flott utsikt hele veien, og ikke minst når du er fremme på Roaldshorn.

Dersom du ønsker, kan du også parkere ved Strandafjellet Skisenter og følge traktorveiene oppover. Du starter da ved bunnstasjonen til gondolen går opp til Roaldshorn.

Parkering

Fra Stranda sentrum kjører du opp mot Strandafjellet, i retning Sykkylven. Et stykke etter du har passert Strandafjellet Skisenter vil du se en parkeringsplass på din venstre side. Turen starter på andre siden av veien.

Book overnatting

Finn en hytte i nærheten

Utforsk opplevelsene Stranda tilbyr

Gondoltur til Roaldshorn

Gondolen, som går opp mot Roaldshorn (1230 m.o.h.) tar besøkende fra 400 m.o.h., opp til toppstasjonen og det spektakulære utsiktspunktet på 1062 moh.

Dagstur til Trollstigen

En flott kjøretur hvor du får oppleve vakker natur med mulighet for gode matopplevelser på veien.

Lievarden

Lievarden er en tur som passer for de fleste, både for de minste og for de som ønsker seg en lett tur.