Leiebetingelser

For at du og andre gjester skal nyte oppholdet på Strandafjellet har vi laget disse bestemmelser.

Din bestilling er gjeldende fra du får ordrebekreftelse på mail. Sjekk at alt stemmer med det du har bestilt/ reservert, gjør det ikke det gi Stranda booking beskjed omgående.

Leieperioder

Som hovedregel kan følgende perioder leies: midtuke, weekend, uke. De fleste boenheter kan også leies på døgnbasis i ukedagene. På Stranda Feriesenter kan du leie enkeltdøgn på alle hytter.

Leiepris og betaling

Det sendes bekreftelse umiddelbart etter at bestilling er gjort. Kvittering for betalt faktura skal forevises Stranda Booking ved ankomst. Ved manglende betaling innen forfallsdato, har Stranda Booking full rett til, kan uten forvarsel annullere leieavtalen. Dette er som en avbestilling å betrakte, og omfattes sådan av avbestillingsbetingelsene. Ved bestilling kort tid før ankomst, betales beløpet i sin helhet ved innsjekk. Dette vil i så fall fremgå av ordrebekreftelsen.
Følgende betalingsplan følges:
Bestillingen og kontraktens vilkår bekreftes ved at minimum 25 % av kontraktssum betales inn senest 7 dager etter bestilling. Restbeløpet betales inn senest 42 dager før ankomst.
For opphold som bestilles senere en 42 dager før ankomst skal hele leiebeløpet betales samme dag.
Avbestilling skal varsles pr mail eller telefon, den er gyldig i det øyeblikk kunden mottar bekreftelse på mail.
Gebyr ved betalinger.
Ved betaling fra utland skal leietaker betale omkostningene i hjemlandet og Norge. Utleier skal motta den avtalte prisen som er angitt i bekreftelsen, i NOK.

Avbestillingsbetingelsene

Dersom leietaker ønsker å avbestille oppholdet i forkant, har man full anledning til å gjøre dette. Leietaker må i så tilfelle underrette Stranda Booking snarest, skriftlig pr. brev eller e-post, med henvisning til ordrenummer.
For hytter som ikke ligger på Stranda Feriesenter gjelder følgende: Avbestilles utleieenheter tidligere enn 2 måneder før ankomst, refunderes innbetalt beløp minus et avbestillingsgebyr på kr 390,- pr. utleieenhet. Ved avbestilling 8-5 uker før ankomst er avbestillingsgebyret 50 % og ved 0-4 uker 100 % av leiebeløpet. For hytter På Stranda Feriesenter er det 100 % betaling om oppholdet avbestilles mindre en 14 dager før oppholdet starter. En normal reiseforsikring dekker som regel sykdom mm.

Innsjekk og nøkler

Nøkler avhentes etter klokken 16.00 ankomstdag / ligger i nøkkelboks du får kode til på SMS og leveres senest klokken 12.00 avreisedag. Er enheten klar kan dere på forespørsel dere få nøkler før 16.00 , dette kan avtales dagen før ankomst. Nøkler skal ved avreise leveres svart postkasse i vår resepsjon i Strandvegen 17 – på Stranda Feriesenter.
Det gir ingen rett til å unnlate å vaske om leietaker mener det ikke var skikkelig rengjort ved ankomst. Er ikke enheten skikkelig rengjort ved ankomst skal dette meldes fra om innen 2 timer etter innsjekk.

Energi, telefon, strøm m.m.

Dersom ikke annet fremgår av utleieenhetens beskrivelse, skal det ikke betales ekstra for strøm eller oppvarming. Vis det er internett i enheten står dette i presentasjonen.

Følgende må medbringes selv

Man må selv ta med sengetøy, håndklær, etc. Dyner og puter finnes i alle utleieenheter. Sett med sengetøy + stor og liten håndduk kan leies for kr 125.- pr sett. På vinterstid kan ved forhåndsbestilles. Dette koster 125.- pr sekk levert på hytta.

Sengesett

Sengesett kan leies av Stranda Booking, eller medbringes.
Hygienekrav - bruk av sengesett. Hvis leietaker ikke bruker sengesett i forbindelse med oppholdet (ikke putevar, laken eller dynetrekk eventuelt) sovepose) må det betales et ekstra gebyr som skal dekke kostnader med vask av pute, dyne og overtrekks laken.

Utsjekk og rengjøring

Har du en hytte med kodelås lukker du døren ved avreise. Har du en hytte med nøkler leveres disse i vår resepsjon/ postkasse utenfor resepsjonen.

Du har bestilt rengjøring:
Ved avreise skal boenheten være ryddet og rengjort i henhold til alle punkter for grovrengjøring. Bestilt rengjøring omfattes ikke av disse punkt. Ikke utført/ dårlig rengjøring faktureres etter medgått timeforbruk i tilegg til et gebyr på 500.-

  • Hytta skal være ryddet og klar til rengjøring
  • Sette på oppvaskmaskinen
  • Ta med søppel og forlate hytta ryddig og klar til vasking
  • Sjekke ut før kl. 12.00 på avreisedagen
  • Tomflasker skal ligge ved utgangsdøra i pakket stand.
  • Eventuelt leid sengetøy skal tas av sengene og legges ved utgangsdøra i sekk.
  • Kjøleskapet og andre skap skal være ryddet.
  • Søppel skal leveres i container på parkeringsplassen ved skisenteret.
  • Jobben til vårt rengjøringspersonell skal være å støvsuge, vaske golv, vaske toalett, dusj, badekar Rydding.

Du vil gjøre rent selv:
Følgende skal utføres / hytten skal være klar til neste gjest.

  • Støvtørking, vasking og rydding
  • Vasking av gulv
  • Støvsuging av alle tepper
  • Rengjøring av WC og bad
  • Flekker på dører/vinduer fjernes etter behov
  • Komfyr og kjøleskap
  • Tømming av oppvaskmaskin
  • Tømming av aske
  • Eventuelt leid sengetøy skal tas av sengene og legges ved utgangsdøra i sekk.
  • Kjøleskapet og andre skap skal være ryddet.
  • Søppel skal leveres i container på parkeringsplassen ved skisenteret.

Stranda Feriesenter har alltid en kontroll av hytta etter avreise.

Hund

Dersom annet ikke er angitt i beskrivelse av utleieenheten er det ikke tillatt med hund i boenheten.

Skader

Dersom det oppstår skader på boenheten, eller inventar, skal dette meldes direkte til Stranda Booking, eller dennes representant umiddelbart (innen 48 timer). Skyldes disse skader leietakeren eller noen i hans følge, står leietaker som ansvarlig for at oppståtte skader erstattes direkte til huseier/Stranda Booking eller dennes representant, før avreise ved leieforholdets slutt.

Brannsikringsutstyr

Hærverk ved utløsing av brannmelder (varme/røykdetektor) og sprinkelanlegg må erstattes.
Hvis brannmelder utløses, vil det bli avkrevd kr. 1.000,- i gebyr.
Hvis sprinkelanlegg blir utløst, vil gebyr stort kr. 3.000,- bli avkrevd pluss skader/arbeider som følgekonsekvens av at sprinkelhode blir utløst - må dekkes.
Leietaker av enheten er ansvarlig for betaling.

Reklamasjoner

Ved feil eller mangler ved utleieenheten, er leietaker ansvarlig for umiddelbart og senest innen 48 timer fra feilen ble eller burde blitt oppdaget, å reklamere til Stranda Booking. Ved feil eller mangler menes det at utleieenheten ikke tilfredsstiller de spesifikasjoner som fremgår av beskrivelsen, formelle krav gjennom lovverk, eller at teknisk utstyr ikke fungerer (kaffetrakter, varmtvann, oppvaskmaskin osv.). Leietaker må umiddelbart og senest 2 timer etter innsjekking kontakte huseier direkte, eller dennes representant, dersom boenheten ikke er i samsvar med avtalen. Etter denne frist har leietaker akseptert boenhetens tilstand.

Overdragelse av leiekontrakt til 3. part

Dersom leietaker har en 3. part som ønsker å overdra leiekontrakten for den periode og pris som er avtalt, så kan dette gjøres kun etter avtale med Stranda Booking.

Endringer

Stranda Booking forbeholder seg retten til å endre på ovennevnte betingelser uten varsel.
Stranda Booking forbeholder seg også retten til å justere priser mht merverdiavgift endringer.

Stranda Booking kan ved spesielle situasjoner der det oppstår eks vis skade/ funksjonsfeil på enheten booke gjesten om til annen enhet, eks kan være utbedringer som må gjøres for at enheten skal framstå slik den er presentert. Vis det oppstår situasjoner som gjør at Stranda Booking må flytte bookinger til annen enhet har Stranda Booking rett til dette.

Kunden får da den enheten som er nærmest den leide enheten i standard.

Stranda Booking kan ved spesielle situasjoner der det oppstår eks vis skade/ funksjonsfeil på enheten booke gjesten om til annen enhet, eks kan være utbedringer som må gjøres for at enheten skal framstå slik den er presentert. Vis det oppstår situasjoner som gjør at Stranda Booking må flytte bookinger til annen enhet har Stranda Booking rett til dette.

Kunden får da den enheten som er nærmest den leide enheten i standard.

Kontaktinformasjon

Stranda Booking AS
Postadresse: Strandveien 88
Resepsjonsadresse: Strandveien 17
6200 Stranda
Office@strandabooking.no
Tlf /SMS
+47 45 16 40 00